Tízórai, uzsonna nem csupán a kicsiknek jár!

A köztes étkezések szerepe a fogyásban
Koszta Ágnes

Mikor tud legkönnyebben félrecsúszni az egészséges étkezés? Melyik az a napszak, amikor a legtöbben elcsábulnak az édességek iránt? Talán nem meglepő a válasz: a főétkezések között, de különösen délután az ebéd és a vacsora közti időszakban. Tovább Tovább

Koszta Ágnes

Mikor tud legkönnyebben félrecsúszni az egészséges étkezés? Melyik az a napszak, amikor a legtöbben elcsábulnak az édességek iránt? Talán nem meglepő a válasz: a főétkezések között, de különösen délután az ebéd és a vacsora közti időszakban. Tovább Tovább

 

Natúr joghurt, citromhéjjal, főtt zabbal

Natúr joghurt, citromhéjjal, főtt zabbal

A napokban több tanulmány eredménye is olvasható volt a neten, miszerint nagy átlagban egyáltalán nem reggelizünk, mert erre nincs időnk. Nagy hiba! Korábbi cikkünkben már megírtuk a magunkét a reggeli fontosságáról, most haladjunk tovább a napszakokkal, lássuk az ún. köztes étkezéseket, a tízórait és az uzsonnát.

Egy kiadós, jól összeállított, dominánsan lassú felszívódású szénhidrátokat tartalmazó reggeli sokáig biztosíthat energiát, de egy kevésbé kiadós reggelinél ez már nincs így, különösen, ha cukorban és gyors felszívódású szénhidrátokban gazdag. (briós lekvárral, toast kenyér lekvárral, cukrozott müzli cukrozott kakaóval, kalács nutellával). Ebédig ez kevés lesz!

Az ebédet követően ennél általában még több idő telik el a vacsoráig, akár 6-7 óra is. Nem csoda, ha a szervezetünk jelez: enni kellene valamit. Ha nem figyelünk az első jelekre, csak a farkaséhségnél kapcsolunk, akkor bizony óriási önuralom kell ahhoz, hogy ne valami édességhez nyúljunk azonnal. Szervezetünk a leesett vércukorszint esetén automatikusan gyorsan felszívódó energiát szeretne, vagyis cukrot. A feladat tehát adott, ne hagyjuk leesni a vércukorszintet! Mindezt megelőzhetjük egy picike odafigyeléssel, tudatossággal és felkészültséggel, magyarul: tízóraizzunk és uzsonnázzunk egy keveset!

Tzatziki sajt, sonka, paradicsom nyárssal

Tzatziki sajt, sonka, paradicsom nyárssal

Tervezzük meg előre a tízórainkat és uzsonnánkat, hogy az előbb említett “első jeleknél” kéznél legyenek. Hétköznapokon a munkahelyünkön ez gyakran nehezen kivitelezhető, ehhez adunk pár ötletet, amelyek akkor is könnyen kéznél lehetnek, amikor nem otthon vagyunk vagy mert vagy könnyen szállíthatók, tárolhatók vagy azért mert előre is tudunk nagyobb adagot készíteni.

  • natúr joghurt (tízóraira/uzsonnára)
  • egy szem gyümölcs (inkább tízóraira, de a szelet csokinál még délután is jobb választás attól függetlenül, hogy ilyenkor inkább már csak lassú CH-t ajánlott enni)
  • Kaukázusi kefir (tízóraira/uzsonnára)
  • pár szem korpás keksz (tízóraira/uzsonnára)
  • Natúr joghurt fél adag gyümölccsel (tízórai)
  • Gyümölcs pár szem olajos maggal
  • Gyümölcs sajttal
  • Paprika, répa, paradicsom, uborka, olívabogyó kevés sajttal, joghurttal
  • Házi zabszelet
  • Sós, sajtos keksz
  • Túró sósan, piros paprikával, római köménnyel fűszerezve, 2 dkg zabpehellyel
  • Túró „édesen”, fahéjjal, erdei gyümölccsel, 2 dkg zabpehellyel
  • Hántolt, főtt zab (főzhetünk belőle 2-3 napi adagot és vihetjük magunkkal az irodába, natúr joghurthoz tegyünk 1-2 evőkanálnyit!

Legyen velünk mindig az irodában: zabpehely, a hűtőben túró, natúr joghurt, alma, mandula.

És azt se feledjük, a tízórait/uzsonnát kezdjük egy nagy bögre zöldteával/ízesítetlen gyümölcsteával vagy egy nagy pohár vízzel!

Akinek ezek a falatok kevésnek bizonyulnak, készíthet mini szendvicset is teljes kiőrlésű kenyérből, felvágottal, sok-sok friss zöldséggel. A mennyiségre azonban ügyeljünk, köztes étkezésnél ne haladjuk meg a 20 g szénhidrátbevitelt.

Nehogy úgy járjunk, hogy a fogyás reményében bevezetett köztes étkezéssel több kalóriát viszünk be. A napi két plusz étkezést úgy vezessük be, hogy annak tápanyagértékét levonjuk a többi étkezésből! Az ötször KEVESET, utasítást szó szerint kell érteni és betartani! : )

Zabszelet

Zabszelet

 
 
 
 
Megosztom
 

6 megjegyzés

  1. Vivien mondta:

    Szia!
    A hántolt zabot te hol veszed? Az általános áruházláncokban már kerestem, sőt bio helyen is, de idáig még nem találtam sehol.

    2017. 04. 07.
      • Vivien mondta:

        Már több DM-ben is kerestem, de sajnos egyben sem találtam. Az eladók is csak annyit tudtak válaszolni, hogy korábban volt, de most épp nincs és nem tudják, hogy lesz-e még. Lehet új lelőhelyet kell találni…

        2017. 04. 10.
  2. Vrábel Kriszta mondta:

    : (((( ez szomorú, ott vettem eddig, keresek majd én is, mert nagyon gyakran használom.

    2017. 04. 11.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



 

A legjobb téli zöldségleves

Minden fakszni nélkül
Kategória nélkül, recept
 

Baklava szénhidrátdiétába illesztve?!

Fából vaskarika?
recept
 

A szuperszénhidrátok

Hüvelyesek
Kategória nélkül, recept
 

Fetás-sonkás görögdinnyesaláta

Kánikulasaláta
Kategória nélkül, recept
 

Mentás nektarinhabtorta

könnyű nyári tízórai/uzsonna
recept
 

Nyári kedvenc

Bazsalikompesztós zabsaláta grillsajttal
recept
 

FagyiszezON!

A legjobb hűsítő
recept
 

Spenótos újkrumplifőzelék

Így már lehet
recept
 

Fast food lassú változatban

Csirkés tortilla
recept
 

Húsvéti kalács

Tönkölylisztből
recept